Tuesday, October 28, 2008

i'm gonna miss her for the rest of my life

Last Thursday mak aku tipon cakap mak andak masuk spital. Koma katanye...mmg dr bulan pose lagi dia sakit tapi didnt expect sampai jadi koma. So mak tanye tak balik ke...emmm mmg nak balik jb...tapi esok la (jumaat mlm after work) then salina tipon cakap nak balik jb..tapi drop kat kl dulu then baru balik jb. Nadirah pon nak balik jb gak...adoiii lagi la tak sedap ati aku...semua nak balik jb...emmm every 30 minutes aku tipon mak tanya update pasal mak andak. petang tu call cakap mak andak dah masuk operation theatre and semua sedara mara dah balik jb...but i'm still here...dlm hati berdoa...harap2 aku sempat jumpa dia. Then another 4 hours call mak lagik tanya lagik...mak kata..mak andak suppose dah sedar lepas operation tu...tapi dah exceed 1hr...hati makin tak sedap tapi aku pujuk jugak sebab aku mmg tak boleh nak balik....sebab last week baru cuti...hati masih lagik berdoa agar semuanya selamat. Sampai malam tu nadirah sampai kl...plan aku wan nadirah ngan salina nak balik jb sama jumaat tu...ok mak call mak kata tadi mak andak sedar kejap for few minutes...10 minutes kalau tak silap...phewww lega sket..at least dia sedar kejap.....then subuh jumaat tu...
nadirah: kak aireen....kak aireen...kak aireen......(ada la dekat 10 menet dia panggil aku tapi aku tak banggun2 jugak)
me: kenapa kak long...
nadirah: tadi ibu kita tipon...mak andak dah takda...
me: innalillah.....astaghfirullah..tak sempat kita balik kak long..(nadirah aka kak long)..emmm pukul berapa mak andak pergi?
nadirah: subuh tadi
me: then kebumi pukul berapa?
nadirah: lepas solat jumaat
me: mmg tak sempat jumpa kak long...kalau neik bas pon sampai dah pukul berapa...sekarang dah pukul 7.30..nak pegi ke pudu dah pukul berapa..nak carik tiket lagik..kita doa je la dari sini...tapi kak aireen tetap balik jb mlm ni..
mlm tu sampai jb dah pukul 3 subuh...so esoknye ada tahlil kat umah arwah...sampai2 jek kat umah arwah...aku masuk bilik dia..semuanya sama...takde yang terjejas...buku recipe tersusun kemas. cadar katil masih tegang tak berusik....aku bukak wardrobe arwah...jumpa barang2 yang dia buatkan hantaran masa tunang aku...pon masih dia simpan....aduhhh tak dapat aku tahan air mata bila kenangkan jasa arwah pada aku...banyak sangat banyak..aku kawen dia yang masak...barang hantaran masa tunang dia yang gubah..masa practical uitm pon aku tumpang umah dia...blajar violin dulu pon tumpang umah dia jugak...agak close la aku dengan arwah...last aku jumpa dia masa bulan puasa aritu...at least aku jumpa dia...masa tu ingat lagik...cakap nak makan bubur lambuk..sanggup dia pegi amik kan..sedih...terlalu sedih..ye la...bila kita lepaskan orang yang kita sayang pergi...tuhan lebih sayangkan dia...semoga roh mak andak dicucuri rahmat dan ditempatkan dengan orang2 yang beriman. Al-Fatihah

No comments: