Tuesday, April 28, 2009

alahai cik JJB 5607

Week 3rd of March, Friday, Maghrib....

Bummmmmm kebaboo...
Wan: dik apa hal ni....tak nampak abang dah brake ke?
budak yg langgar aka faizal: abang bagi signal lambat tadi tau2 berhenti
wan: eh dik...tak pergi sekolah memandu ke? tak kisah la abang bg signal lambat ke...
ke tak bagi signal ke....yang pasti kalau abang berhenti..and there's a brake signal...u need to be prepared la... and thats not my business if you not prepared ke tak.
Faizal: bang akak tadi pon kata abang bagi signal lambat
wan: ah awak dengan akak tu sama jgk tak pergi sekolah memandu...so apa cerita ni.... settle balai je la...awak pon teruk tu...tak tercover kereta saya ngan awak kalau awak
nak bayar pon. beribu2 jugak ni...tapi tak tau la kalau awak ada duit.........bla..bla..bla..bla...

case close at the end diorang log the report....and kereta wan pon masuk la hospital.....ni no ni no ni no (ambulance punye siren).....and aku la yang hantar and amik wan pergi keje tetiap hari...tak kira kol bape pon dia balik..aku jugak yg pergi amik.......a week after...

Week of 4th March, Jumaat, Magrib jugak

eeeeee boommm..kebabooo.....
me: adoiiii haram j punya kereta.....aiyoooo kenapa you hantam kereta saya...
hujan jalan licin maa....you follow i dekat2 kenapa? selamat i tak da hantam kereta depan..
li (cina yang LANGGAR KERETA AKU PULAK!!): aiyaaa manyak soli la...i pon sudah brake kasi habis tapi jalan licin
me: ya i tau tapi you apa pasat mau rapat2 sama kreta i ma?
li: i manyak soli la...
me: so apa macam? buat police report je la...ok?
li: ok i balik dulu ini kereta bukan saya punya you amik no ic saya, no kereta semua you bawak mana workshop you mau bikin...lepas tu you bill to me.
me: ok...but i want to send my car to perodua....
li: ok la..ikut you punya suka la....siap nanti you bill to me.
bla..bla..bla..bla..bla...

at the end...the next day aku p perodua suruh dia quote kan segala yang nak ditukar....and total up is about 1500....and aku call dia...he said....ridiculous....mahal sangat...hello of course la....genuine part kene la replace with genuine part....takmo aku hantar workshop luar....ahhhh sapa suruh langgar kereta aku...kalau ko rasa tak mampu....buat police report...claim insurance je la kan....dah....banyak sangat bunyi nye...aku pon malas nak layan...aku terus log the report petang tu...menyusahkan aku btol...selamat kereta aku boleh jalan lagi.....so nak masukkan kereta aku kat hospital perodua kene la tunggu kereta laki aku pulih sepenuhnye la kan....and last week baru kereta wan siap...and now kereta aku kat dlm ward....huhhhh sedey btollll kurang ajarrrrr punye faizal and Li yang langgar kereta kitorang!!! dah padan muka korang..next year bayar insurance full. arhhhh i miss my jjb a lottttt

Morale: pandu cermat...jiwa selamat...duit selamat....insurance pon selamat!

1 comment:

Cherish said...

Wey!!! nape begini?? Sabar2 tukar keta je la!!haha