Tuesday, September 4, 2012

Rezeki dan Berusaha

ada seorang kawan datang kepada Aireen dan berkata,

kawan: aireen, sekarang dah senang lupa kawan

me: (nak tersedak jah!! tak pernah ai lupakan kengkawan ai) Alhamdulillah usaha untuk keluarga, ibu bapa, mertua dan insyallah untuk mereka yang memerlukan. Kau pon boleh je kalau nak jadi macam aku

kawan: aku begini...aku begitu aku ini aku itu...bla bla bla bla...dan terus terusan memberi pelbagai alasan

hrmmm..."Tuhan sudah tentukan setiap bahagian rezeki untuk kita.. dan untuk mendapatkan rezeki itu harus apa? Kita harus BERUSAHA ;) bukan kita pasrah dan redha....redha setelah berusaha baru betul....

Apa yang Aireen sedang lakukan sekarang adalah berusaha dan Aireen pasti setiap kita yang berusaha akan mendapatkan apa yg kita mahukan Insyallah.



+


 =

.
.
.
.
.
.
.
Apa pun, kita sendiri yang tentukan nasib kita untuk menjadi biasa-biasa, biasa atau luar biasa....u decide ;)


Yours Truly,
Aireen Osman

No comments: